Zwiększanie mocy silnika

Przyjmujmy, że przez cały dzień będziemy mierzyć, na jakich obrotach kręci się silnik, co 1/10 sek. Następnie popatrzymy, jaką osiąga on moc przy tych obrotów. Wyznaczaym średnią ważoną, dodajemy te moce pomnożone przez współczynnik wyrażający zapotrzebowanie na te właśnie obroty przez cały dzień. Obroty niskie doważamy podwajając proporcję, jeśli interesuje nas lepsze przyśpieszenie, lub pozostawiamy tak jak wyszło nam z pomiaru, gdy interesuje nas jego moc. Optymalizujemy ten parametr. Wzrost mocy maksymalnej? On jest dorabiany dla efektu. Podnosimy na przykład o osiem procent poprzez wprowadzenie dodatkowych poprawek dla pewnych konkretnych obrotów. Jest też istotne, jeżeli ktoś faktycznie postanowi sprawdzić o ile szybciej można pojechać… Tylko mandaty takie drogie. To jest tak. Możesz mieć moc 90 KM i wygrać start z samochodem posiadającym 120 KM – posiadając lepszą mocą średnią. Co innego prędkość jaką można osiągnąć maksymalnie. Tu nie wygrasz – liczy się moc maksymalna uzyskana z silnika.
Gwarancja producenta a chip tuning.
Bardzo poważnym problemem jest sprawa gwarancji producenta w przypadku poddania auta tuningowi. Jeżeli chip został zmieniony w komputerze to prowadzi to do utraty gwarancji. Jednak większość zmian wykonywane jest w taki sposób żeby były niewykrywalne za pomocą sprzętu serwisowego danej marki samochodów przy zwykłych testach statycznych, które przeprowadzane są przy okazji przeglądów gwarancyjnych. Jednak zawansowane badanie egzaminerem mogą wykazywać wprowadzone różnice w stosunku do fabrycznych ustawień. Wynika z tego, że w czasie normalnych kontaktów z serwisem gwarancję możemy stracić tylko, jeżeli pochwalimy się tym, że modyfikacja znajduje się w komputerze.
Osobna całkiem kwestia to moduły montowane do TDI i dopinane moduły z chipem lub zapłonowe komputery oraz wpisane programy do komputera przez port diagnostyczny. Zawsze możemy zdemontować urządzenie, które jest dopinane na czas serwisowania i przeglądu. W przypadku programów, które są wpisane do komputera przez port serwis nie ma możliwości wykrycia zmian, za wyjątkiem opisanego wcześniej testu dynamiki, zakładając użycie bardzo zaawansowanego technicznie egzaminera.

Tagi dodane do tej notatki na blogu o BMW: , , , ,